آیا کمپانی اپل آداپتورهای شارژر خود را به‌صورت عمدی خراب می‌کند؟

آیا کمپانی اپل آداپتورهای شارژر خود را به‌صورت عمدی خراب می‌کند؟


در حالی که کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل بخش عظیمی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات اصلی خود به مصرف‌کنندگان کسب می‌کنند، اما تجهیزات جانبی نظیر آداپتورهای شارژر، کابل‌های انتقال داده، هدفون و … نیز در این موضوع نقش بسزایی را به خود اختصاص داده‌اند، اما به نظر می‌رسد که کمپانی اپل با اتهام به از بین بردن عمدی آداپتورهای شارژر خود برای وادار نمودن کاربران به تهیه و خرید واحدهای جدید باری دیگر در زیر ذره‌بین رسانه‌های دنیا قرار گرفته است.

شارژر

جدیدترین شکایت تنظیم شده علیه کمپانی اپل حکایت از آن دارد که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، هزاران نفر از کاربران آیفون گزارش‌هایی مبنی بر پیش آمدن مشکلات گوناگون برای آداپتورهای شارژر دستگاه‌های خود و عدم شناسایی شدن آن‌ها توسط تلفن همراه را به اپل ارسال کرده‌اند. این موضوع بدان معنی است که مصرف‌کنندگان کم و بیش نیازمند تهیه و خرید شارژرهایی جدید برای تأمین مجدد انرژی باتری دستگاه خود و روشن نگاه داشتن آن می‌باشند.

هنوز مشخص نیست که آیا گزارش‌های منتشر شده از صحت برخوردار هستند یا خیر، اما با توجه به پیشینه کمپانی اپل در کاهش عمدی کارایی تلفن‌های همراه آیفون، به نظر می‌رسد که برخی بر درستی آن‌ها اتفاق نظر دارند؛ هرچند که اپل در دفاع از خود به‌منظور توجیه کاهش کارایی تلفن‌های همراه آیفون، ضعف باتری در نتیجه استفاده طولانی مدت و حفظ عملکرد دستگاه در محدوده ایده‌آل را ادعا کرده بود.

کمپانی اپل هنوز واکنشی را درزمینهٔ شکایت تنظیم شده از خود نشان نداده است، اما عدم شناسایی آداپتورهای شارژ توسط دستگاه‌های تلفن همراه در حالت کلی موضوع تازه‌ای به شمار نمی‌رود، به‌خصوص در هنگام استفاده از محصولات سوم شخص تولید شده توسط دیگر کمپانی‌های موجود.

منبع: Ubergizmo

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید