بروز خطای صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی عرضه شده برای بیلد 1803 ویندوز 10

بروز خطای صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی عرضه شده برای بیلد 1803 ویندوز 10


جدیدترین آپدیت اختیاری عرضه شده برای بسته به‌روزرسانی آوریل 2018 سیستم‌عامل ویندوز 10 (بیلد 1803) منجر به بروز خطای صفحه آبی مرگ (BSOD) در دستگاه‌های سرفیس بوک 2 بوده شده و گزارش‌های متعددی مبنی بر این موضوع تاکنون از جانب کاربران منتشر شده است. بر طبق گفته کمپانی مایکروسافت، به‌روزرسانی جدید عرضه شده در تاریخ 27 نوامبر سال جاری میلادی که به شماره بیلد 17134.441 شناخته می‌شود در دسته آپدیت‌های انتخابی قرار داشته و نصب آن توسط کاربران لازم و ضروری به شمار نمی‌رود.

بیلد 1803

اکنون در جدیدترین گزارش‌های منتشره به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی مذکور از نوعی باگ نرم‌افزاری آزاردهنده رنج می‌برد که دستگاه‌های سرفیس بوک 2 را تحت تأخیر خود قرار داده است. کاربران مختلف تاکنون اسناد گوناگونی را در خصوص مشکل فوق در انجمن وب‌سایت ردیت و دیگر رسانه‌های مطرح جهانی ثبت کرده‌اند.

برخی از کاربران در پیرامون گزارش‌های خود اظهار داشته‌اند که پس از نصب بسته به‌روزرسانی KB4467682 از سیستم‌عامل ویندوز 10 که برای بیلد 1803 عرضه شده است شاهد بروز خطاهای صفحه آبی مرگ متعددی بوده‌اند. منبع بروز خطای فوق که به نظر می‌رسد فقط محدود به دستگاه‌های سرفیس بوک 2 شده است هنوز مشخص نیست، اما رفع آن با پاک‌سازی کامل بسته به‌روزرسانی میسر می‌باشد.

کمپانی مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی بخش اسناد وب‌سایت خود به تائید رسمی باگ نرم‌افزاری فوق و تلاش در جهت مرتفع‌سازی آن پرداخته است. کمپانی مذکور در این باره گفته است:

“پس از نصب این به‌روزرسانی انتخابی برخی از کاربران ممکن است با خطای صفحه آبی مرگ با کد توقف System thread exception not handled مواجه شوند. ما در حال توقف فرآیند عرضه و نصب به‌روزرسانی فوق تنها برای دستگاه‌های سرفیس بوک 2 هستیم. به‌روزرسانی امنیتی دسامبر 2018 بر طبق برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده همچنان برای همگان عرضه می‌شود.”

منبع: WindowsLatest

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید