راه‌اندازی مجدد فرآیند Notification Center جهت رفع مشکل عدم نمایش اعلان‌های مکینتاش

راه‌اندازی مجدد فرآیند Notification Center جهت رفع مشکل عدم نمایش اعلان‌های مکینتاش


نمایش پیغام‌های اعلان در چهارچوب‌های عظیم نرم‌افزاری نظیر انواع سیستم‌عامل فاکتوری بسیار مهم به‌منظور آگاهی از وقایع و رخدادهای هم‌اکنون در حال انجام در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود، اما گاهی اوقات بروز مشکلاتی ممکن است کارکرد عادی سیستم مذکور را با مخاطره همراه ساخته و پیام‌های اعلان دیگر برخلاف قبل در بخش‌های از پیش تعیین شده نمایان نگردند.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل مکینتاش گاهی اوقات ممکن است به بروز مشکلاتی در سیستم نمایش پیغام‌های اعلان منتهی شده و عملکرد صحیح و بی‌عیب و نقص آن دست خوش تغییراتی قرار گیرد. این مهم اغلب توسط راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل مرتفع شده و فعالیت فرآیندها به وضعیت پیشین خود باز می‌گردند، اما هنگامی‌که رایانه در میانه انجام پردازشی مهم به سر برده و یا امکان ذخیره‌سازی اطلاعات برقرار نباشد، استفاده از روش مذکور دیگر به‌عنوان یک گزینه مطرح نیست، به همین دلیل در این مقاله آموزشی کوتاه قصد داریم تا با یکدیگر روشی را به‌منظور رفع مشکل اشاره شده بدون راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل را بیاموزیم.

دستورالعمل نوشته فعلی بر پایه قطع عملکرد فرآیند مرکز اعلان از طریق برنامه نظارت بر فعالیت (Activity Monitor) و راه‌اندازی مجدد خودکار آن توسط سیستم‌عامل مکینتاش پایه‌ریزی شده است. اپلیکیشن مذکور با فراهم آوردن بستری ساده و کاربردی، امکان مشاهده فهرستی از تمامی نرم‌افزارها و فرآیندهای هم‌اکنون در حال اجرا در قالب سیستم‌عامل را برای مصرف‌کنندگان خود مهیا ساخته و شرایطی همانند برنامه مدیریت وظیفه (Task Manager) ویندوز را تداعی می‌کند. علاوه بر آن قابلیت مشاهده درصد منابع سخت‌افزاری پردازنده مرکزی و حافظه اصلی تحت استفاده توسط تمامی اپلیکیشن‌ها توسط بستر مذکور نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

برای این منظور ابتدا یکی از پنجره‌های Finder سیستم‌عامل را گشوده و سپس به بخش اپلیکیشن‌های خود (Applications) دسترسی پیدا نمایید.

حال به بخش برنامه‌های کاربردی (Utilities) مراجعه و سپس اپلیکیشن Activity Monitor را اجرا کنید (برنامه مذکور اغلب در ابتدای فهرست محتوای مسیر فعلی قابل مشاهده می‌باشد).

مکینتاش

اکنون پس از نمایان گشتن پنجره ابزار فوق، فرآیند Notification Center را یافته و سپس آن را اجرا نمایید. پیشنهاد می‌شود که به‌منظور سهولت در جستجوی فهرست، ابتدا یک مرتبه بر روی سربرگ Process Name کلیک کرده و سپس فرآیند مذکور را بیابید. علاوه بر آن استفاده از کادر جستجوی محتوا در قسمت سمت راست بالای پنجره فعلی نیز به‌عنوان یک روش مطرح می‌باشد.

حال پس از جستجوی فرآیند اشاره شده و انتخاب آن، یک مرتبه بر روی کلید توقف فعالیت (دارای آیکون ضربدر در گوشه سمت چپ بالای پنجره) کلیک کرده و سپس در کادر محاوره‌ای تائید اقدام به نمایش در آمده نیز گزینه Quit را انتخاب نمایید.

مکینتاش

اکنون فرآیند نمایش پیغام‌های اعلان با استفاده از دستورالعمل نوشته فعلی از فعالیت بازایستاده و سپس به‌صورت کاملاً خودکار توسط مکینتاش مجدداً به اجرا در می‌آید که این مهم در نهایت به مرتفع‌سازی مشکل اشاره شده در ابتدای مقاله بدون ریستارت نمودن سیستم‌عامل منتهی می‌شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که پیغام‌های اعلان به نمایش در نیامده گاهی اوقات ممکن است نسخه‌ای از محتوای خود را به‌منظور مشاهده کاربر در آینده در بطن حافظه کش ذخیره‌سازی نمایند که راه‌اندازی دوباره سیستم و رفع مشکلات به نمایش یک‌باره تمامی اعلان‌های حفظ شده منتهی می‌گردد. این مهم تنها از آن جهت توضیح داده شد که کاربر علت بروز چنین پدیده‌ای را با وجود مشکلی در ریشه سیستم‌عامل مکینتاش مرتبط ندانسته و از عادی بودن آن اطلاع یابد.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید