مشکل خرابی مرورگر مایکروسافت Edge در بیلد 1809 ویندوز 10 رسماً تائید شد

مشکل خرابی مرورگر مایکروسافت Edge در بیلد 1809 ویندوز 10 رسماً تائید شد


در ادامه مشکلات بسته به‌روزرسانی اکتبر 2018 که چندی پیش برای سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌صورت عمومی منتشر شد، به نظر می‌رسد که مرورگر مایکروسافت اج (Edge) نیز برای بعضی از کاربران مشکل داشته و از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار نمی‌باشد. تعدادی از کاربران اعلام کرده‌اند که نرم‌افزار مرورگر اج و برخی دیگر از اپلیکیشن‌های داخلی ویندوز 10 پس از اتمام فرآیند به‌روزرسانی بیلد 1809 دیگر نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند.

مایکروسافت ادج

یکی از کاربران سیستم‌عامل نامبرده در انجمن وب‌سایت رسمی مایکروسافت این‌چنین نوشته است:

“برای مثال، مرورگر مایکروسافت اج نمی‌تواند به هیچ وب‌سایتی متصل شده و پیغام ‘Hmmm…can’t reach this page’ را به نمایش درمی‌آورد. دیگر اپلیکیشن‌هایی نظیر Mail ،Calendar و News نیز از شرایط مشابهی رنج برده و نمی‌توانند به‌درستی کار کنند”.

به نظر می‌رسد که گستردگی مشکل اشاره آن‌چنان زیاد نبوده و تنها کاربرانی که قابلیت اتصال به شبکه گسترده وب از طریق نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6) را در رایانه شخصی غیرفعال کرده‌اند گرفتار خود کرده است. بروز رفتار فوق از سمت بعضی از اپلیکیشن‌ها غیرمعمول بوده و کمپانی مایکروسافت نیز آن را تائید کرده است.

مرورگرهایی نظیر گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و حتی اینترنت اکسپلورر مطابق آنچه انتظار می‌رفت در حال کار می‌باشند. برخی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نیز مشکل بسته به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 با مرورگر مایکروسافت اج را تائید کرده‌اند.

مدیران انجمن وب‌سایت رسمی کمپانی مایکروسافت در پاسخ به سؤالات کاربران پیرامون مشکل نرم‌افزاری اشاره شده گفته‌اند:

“ما از مشکلی که اپلیکیشن‌های فروشگاه نرم‌‎افزاری مایکروسافت را از اتصال به اینترنت در رایانه‌هایی که قابلیت IPv6 خود را غیرفعال کرده‌اند اطلاع داشته و به دنبال ارائه راه‌حلی جهت رفع آن در قالب بسته‌های به‌روزرسانی آینده می‌باشیم”.

منبع: WindowsLatest

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید