آموزش جلوگیری از پخش خودکار محتویات ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

آموزش جلوگیری از پخش خودکار محتویات ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام


محدودیت ترافیک و سرویس‌های حجمی شبکه گسترده اینترنت در برخی از کشورها به‌خصوص ایران همچنان در قالب یک گزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که این مهم خود مشکلات کوچک و بزرگ گوناگونی را نظیر صرفه‌جویی در مصرف و تغییر الگوی استفاده با خود به ارمغان می‌آورد.

اتمام زودتر از موعد ترافیک سرویس و قطع دسترسی به اینترنت خود در دسته کابوس‌های زندگی برخی از افراد به شمار می‌رود که اقدام به پرداخت میزان مبالغ اضافه و خرید ترافیک افزوده در آینده مشکلات مختلفی را با خود به ارمغان می‌آورد. صرفه نظر از کنترل الگوی مصرف و کاهش میزان ترافیک مصرفی توسط افراد، اتمام زود هنگام حجم دسترسی به شبکه گسترده وب عملی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود؛ حال برخی دیگر از عوامل موجود از قبیل پخش ناگهانی تبلیغات هنگام مراجعه به محیط بعضی از وب‌سایت‌ها و یا نمایش پیغام‌های تبلیغاتی مختلف در هنگام استفاده از برخی نرم‌افزارهای متفاوت به‌عنوان عاملی در افزایش شدت این امر تماماً مزید بر علت می‌گردند.

یکی از بزرگ‌ترین قاتلان ترافیک سرویس اینترنت که تاکنون انتقادهای مختلفی را به سمت و سوی خود سرازیر کرده است شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌باشد. اگر شما نیز تاکنون به استفاده از بستر نامبرده اقدام نموده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌اید که نسخه شبکه اینستاگرام در سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS و دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند به‌صورت کاملاً خودکار اقدام به بارگذاری فایل‌های ویدئویی نموده و هنگامی‌که محتوا در معرض دید شخص در صفحه نمایشگر قرار می‌گیرند، به‌طور اتوماتیک پخش شده و کلید و یا گزینه‌ای را جهت تعیین وضعیت ویدئو در اختیار فرد قرار نمی‌دهد که این مهم در صورت پهنای باند عریض و بارگذاری سریع محتوا تأثیرات بسیار فراوانی را در کاهش زودهنگام ترافیک سرویس اینترنت به خود اختصاص می‌دهد (برخلاف نسخه مبتنی بر وب شبکه اینستاگرام که امکان پخش ویدئو به‌صورت دستی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد).

بر همین اساس ازآنجایی‌که پرسش چگونگی غیرفعالسازی قابلیت پخش خودکار فایل‌های ویدئویی در قالب شبکه اجتماعی اینستاگرام تاکنون توسط کاربران بسیاری در سطح شبکه گسترده اینترنت مطرح گشته است، لذا تصمیم بر آن شد تا در قالب یک نوشته نحوه انجام این مهم را با یکدیگر بیاموزیم.

شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از عقد قراردادهای گوناگون با شرکت‌های تبلیغاتی در خصوص پخش محتویات بازاریابی و … گزینه غیرفعالسازی قابلیت پخش خودکار فایل‌های ویدئویی را نیز از قالب منوی تنظیمات حذف و از این طریق مشکلات بسیار فراوانی را در سد راه برخی از مصرف‌کنندگان خود ایجاد ساخت. اگرچه امکان قطع نمایش اتوماتیک فایل‌های ویدئویی توسط دیگر روش‌های گوناگون از قبیل ایجاد محدودیت در پهنای باند و … به‌عنوان یک گزینه مطرح است، اما وجود گزینه‌ای در منوی تنظیمات جهت انجام این مهم بدون آسیب رساندن به عملکرد دیگر بخش‌های شبکه امری کاملاً لازم و ضروری به شمار می‌رود که تدارک آن در حال حاضر متأسفانه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

استفاده از منوی تنظیمات پیش‌فرض نسخه مبتنی بر دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند اینستاگرام قابلیت انجام این مهم را به‌صورت کاملاً محدودی تنها در هنگام استفاده از شبکه‌های سلولی نظیر اینترنت همراه برای کاربران به ارمغان آورده و انجام آن در صورت استفاده از دیگر پیکربندی‌های برخوردار از پهنای باند و انعطاف بیشتر همچون وای فای و … میسر نمی‌باشد، بنابراین توضیحات تدوین گشته در ادامه نوشته تنها از قابلیت اجرایی گشتن هنگام استفاده از شبکه‌های مذکور را دارا می‌باشد.

برای این منظور ابتدا نرم‌افزار شبکه اجتماعی اینستاگرام را بر روی تلفن همراه گشوده و سپس به صفحه شخصی (پروفایل) خود مراجعه کنید.

اکنون بر روی آیکون دارای علامت سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه (در سیستم‌عامل آندروید) و یا چرخ‌دنده در مجاورت کلید Edit Profile (در سیستم‌عامل iOS) به‌منظور ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام کلیک کنید.

حال پس از مراجعه به بخش تنظیمات، ابتدا دسته‌بندی Cellular Data Use را گشوده و پس از انتخاب گزینه Use Less Data نرم‌افزار را یک مرتبه راه‌اندازی مجدد نمایید.

اینستاگرام

گزینه نامبرده همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد تنها از قابلیت اجرایی در هنگام استفاده از شبکه‌های سلولی برخوردار بوده و هیچ‌گونه تأثیری را در صورت استفاده از وای فای به خود اختصاص می‌دهد. این مهم خود در زمینه صرفه‌جویی از میزان ترافیک مصرفی اندکی تأثیرگذار است، زیرا محتویات ویدئویی دیگر به‌صورت خودکار بارگذاری نشده و فرد باید یک مرتبه بر روی آن‌ها کلیک نماید، اما ذکر این نکته نیز ضروری است که فعال‌سازی گزینه فوق در تجربه مشاهده تصاویر نیز ممکن است دخیل گردد، زیرا محتویات تصویری دیگر از پیش بارگذاری نشده و تنها هنگام قرارگیری در دید کاربر بارگیری می‌گردند (که خود در کاهش میزان مصرف ترافیک نیز تأثیرگذار است).

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید