انویدیا در روز دوشنبه هفته آینده تکنولوژی پیشرفته RTX را معرفی خواهد کرد

انویدیا در روز دوشنبه هفته آینده تکنولوژی پیشرفته RTX را معرفی خواهد کرد


طبق گزارش‌های اخیر به نظر می‌رسد که کمپانی انویدیا به دنبال معرفی تکنولوژی پیشرفته‌ای در بخش تکنیک Ray Tracing با عنوان RTX است. این فناوری در واقع راهکاری جهت رندر Real-Time تصاویر سینماتیک توسط توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری خواهد بود.

RTX

در کنار RTX انویدیا در نظر دارد ویژگی Ray Tracing را برای کتابخانه گرافیکی عظیم GameWorks نیز عرضه کند تا امکان شبیه‌سازی Real-Time در تکنیک‌های سایه‌های منطقه‌ (Area Shadows)، بازتاب‌های براق (Glossy Reflections) و یکسان سازی سایه محیطی (Ambient Occlusion) برای طراحان بازی‌ها فراهم شود.

این تکنیک‌های گرافیکی هم اکنون به صورت دسترسی زودهنگام Early Access در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و حتی در برخی از عناوین سه بعدی نظیر Mass Effect Andromeda نیز استفاده شده‌اند.

انویدیا با همکاری مایکروسافت درصدد ساخت رابط برنامه نویسی (API) جدیدی برای RTX است که در آینده نزدیک توسط تمام موتورهای بازیسازی بزرگی مانند Unity ،Unreal Engine و Frostbite پشتیبانی خواهد شد. در حال حاضر سه شرکت بزرگ EA Games ،Remedy و 4A Games در برنامه پیشرفت تکنولوژی RTX شرکت کرده‌اند.

  منبع: VideoCardz

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید